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International e-learning in new technologies for diagnosis and treatment of foot pathologies – PODIATRAIN

 Este artículo presenta los primeros resultados de investigación del proyecto, enfocados en tres aspectos:

  1. las necesidades de capacitación de podólogos en diferentes países europeos.
  2. la estructura conceptual del curso de e-learning.
  3. la definición de las herramientas y métodos para la evaluación del conocimiento, de acuerdo a las expectativas del usuario.
La metodología seguida se basó en el desarrollo de paneles de expertos y encuestas autoinformadas. Los principales hallazgos del estudio fueron las materias demandadas y los contenidos para el curso, el formato preferido y la acreditación requerida.
Abstract—As European society ages, healthcare and related social services are becoming increasingly important. This growing demand is creating unprecedented demands of skilled professionals on health and social care systems. In consequence, states are facing skills shortages in healthcare disciplines such as podiatry. Although podiatry has undertaken a significant transformation from the traditional practice to the integration and use of the latest technologies for user assessment, resources are needed to transform foot health care into a modern clinical speciality. In addition, stimulating and maintaining an adequate level of interest in podiatry will be of vital importance to contribute to its professionals’ progression and reward.
Puedes ver el artículo completo en: IO1 Paper PODIATRAIN
 Podiatrain - Erasmus +

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